Ahoj,
díky za názor. Samozřejmě si vzpomínám na naši diskuzi o výškoměrech.
Nejsem příznivcem konspiračních teorií. Naopak zastávám teorii Occamovi břitvy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Occamova_b%C5%99itva
Resp. volně: Pokud pro nějaký jev existuje vícero vysvětlení, je lépe upřednostňovat to nejméně komplikované.
V tomto případě, přes nezpochybnitelné související faktory, je dle mě nejvážnějším faktorem opakované selhání a špatná rozhodnutí posádky. Já s Tebou nepolemizuji, že existovalo spousta vysvětlení a souvisejících příčin, proč se rozhodovali tak špatně, jen říkám, že přes všechny ty okolnosti (rozpory v údajích výškoměru, neznámé letiště, banda hlavounů na palubě atd., atd.) to byla fatálně špatná rozhodnutí, která by pilot neměl udělat.
A přesně nebudeme vědět nikdy nic. Z tohoto pohledu by se letecké katastrofy nemusely vůbec vyšetřovat. I při ne tak politicky exponované katastrofě, jsou totiž vždy ve hře rozdílné zájmy - dopravce, výrobce, různých úřadů atd. Ale v tomto světle jsou mnohem spornější případy. Třeba Mulhouse: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296
Kéž bychom se za cenu těch skoro sta lidských životů naučili, že minima jsou minima. Jako tupý pax bych byl moc rád, kdyby tohle bylo velkým varováním pro ty, kteří to v IMC občas risknou a jdou pod MDA. Ano chtěl bych, aby se taková věc stala v létání nemluvitelnou. Proto je můj názor jaký je, ač to asi není moc křesťanské.
L. |
|