Pozor nesměšujme dohromady dvě věci:
1. přeškolení na typ (někdo mylně nazývá typovou zkouškou) tj. dáno osnovou, nevím už přesně, jak je to u ul, ale tuším něco kolem 1,5 hodiny - dokud instruktor neuzná, že letadlo pilot bezpečně zvládá
2. přezkoušení od majitele letadla, to je čistě individuální. Možná někdo někomu půjčí letadlo na základě toho, že má v zápisníku zapsaný typ (zápisník není povinný, ale rozumný pilot si ho stejně vede i u ul) ovšem myslím si, že pokud někomu půjčuju letadlo za hodně peněz, přesvědčím se jak dotyčný lítá. Ovšem žádnej předpis to nespecifikuje, takže to může být jeden okruh, nebo i hodina lítání, prostě jak bude majitel chtít.
Osobně si myslím, že nejrozumnější cesta je lítat dál ve škole, kde jsem dělal výcvik, na stejném letadle (protože málo platný 20 hodin je strašně málo, aby se řeklo, "že to fakt umím") a později, až po určitých zkušenostech se poohlédnout i jinde a třeba po jiným letadle. Ve škole člověka znají a vlastně jen pokračuje tam kde skončil. |
|