| | Nad evropou už se létá? 21. 4. 2010 / 13:26 | |
| | V tom extrému máš sice pravdu, na druhou stranu takhle to opravdu nestojí, že by aerolinky zatlačily na CAA, povolte nám to a naši piloti se rozhodnou sami. Rozhodně ne. Bojím se toho taky, stejně jako ostatní, ale tahle obava byla celkem jasně vyřčená a všichni si dávají velký pozor. V tomto případě i řadě ostatních jsou dána jasná pravidla a manévrovací prostor a i když nikdy nepokryjou všechno (typický příklad "land at nearest suitable airport", nebo nedávné zrušení reportování braking action pro kontaminované dráhy), bude existovat spousta sporných míst a rozhodnutí kapitána jde někdy prostě na první pohled těžké vidět jako správné, od toho jsou tu pak následná řešení na zemi.
Spíš bych měl strach z té nově vznikající blame kultury - po spoustě let jsme se konečně dostali do úrovně, kdy se lidi na sebe nebojí prásknout co udělali špatně, všichni se z toho poučí a jde se dál (pokud to samozřejmě není gross negligence). Vliv na zvyšování bezpečnosti a profesionality je víc než zřejmý. Poslední dobou se to bohužel (asi díky zvyšujícímu se vlivu východních kultur na letectví, tradičnímu přístupu Francouzů a přebytku pilotů) ale začíná trochu vracet do původního stavu a to je špatně. Naštěstí aspoň místní CAA a FAA si uvědomují tohle riziko a bojují proti tomu. Snad bude ještě nějakou dobu platit, že UK a USA udávají tón letectví, aspoň pokud jde o bezpečnost.
Tou spoluprací jsem spíš myslel to, že nebude lítat jedno měřící éro CAA, které změří prd, ale bude se víc brát v potaz výstup z desetitisíců "měřících" letů ostatních. |
| |
|