| | Nad evropou už se létá? 19. 4. 2010 / 18:19 | |
| | Jojo, to bych celkem chápal. Jak už jsem psal, pokud uvidím zásek na lopatce fanu, tak se defacto nic moc neděje, zabrousí se to a letí se dál. To samé bych asi řekl o opálených lopatkách turbíny, i když na druhou stranu když budou opálené na N1 spoolu, měl bych trochu strach o jak moc hůř to vypadá na N3. Ale celou dobu jsem žil v přesvědčení, že praskliny jakéholiv druhu (zejména ty neviditelné mikroskopické) jsou strukturální problém (daný třebas i nekvalitou slitiny, nejen provozní únavou), který může způspbit celkem snadno katastrofickou destrukci celého motoru. Ty malé nesymetrie jsou tak nějak běžné a řeší se jestli se nepletu závažíčkama (teda aspoň na kompresorech, nedokážu si to moc představit na turbíně se všema těma chladícíma kanálkama) a sledovatelné jsou i za provozu na vibračním monitoringu.
Takhle to aspoň se svými omezenými znalostmi chápu jako řidič, na exkurzi k našim motorářům jsem se zatím nevecpal
Mňo nic, mrak se pomalu posouvá a nový moc nepřibývá, existuje šance, že od zítřka zase začnem lítat. A zase se člověk aspoň něco nového naučí...
Přiznejte se, kdo už otevřel QRH Unannounciated Checklist na stránce Volcanic Ash? |
| |
|