V rusku se používá QFE, takže zjednodušeně řečeno, po přistání ukazuje výškoměr 0m. Zatímco ve většině světa se používá QNH, jinými slovy po přistání ukazuje nadmořskou výšku.
Ale to by nemělo mít vliv. Řídící řekně klesejte 600m na QFE 998 "gěktopaskálev", a tak se klesá na 600m. Pokud by řekl klesejte na třista brambor na tlak pět buřtů, tak nastavím pět buřtů a klesám na třista brambor. To je fakt úplně jedno.
Novější letadla mají dokonce indikaci výšky přepínatelnou na metry, a starší ruské výroby zase mají obojí. Takže ani tady by problém být nemusel. Snad jen na takovém 737 Classic se musí na převod používat tabulka z mapy (metry na feety)
Problém může nastat leda u těch společností, které se nedokáží vzdát VNAVu, a tak sice potvrzují QFE, ale přepočtou si je na QNH pro dané letiště a pak ve skutečnosti letí na QNH, a výšky pak samozřejmě ukazují něco jiného. Ale to nebude problém polského vojenského speciálu, vždyť polští vojáci donedávna (doposud?) létají na metry a QFE, takže na to budou zvyklí. |
|