Při vodorovném letu, v cestovní výšce nepotřebuješ maximální tah. Takže se vrtule zpomaluje, aby nehučela. Někde to tu nahoře je.
Pak je třeba rozlišovat dva systémy nastavitelné vrtule.
A) stavitelná vrtule - pilot si hlídá otáčky, a kroutící moment. U pilot nastavuje úhel listů vrtule, tím se mění v závislosti na výkonu motoru. Přidáním plynu/ubráním se rovněž mění otáčky vrtule.
B) vrtule s konstantními otáčkami (na vrtuli je mechanický regulátor) - pilot si hlídá kroutící moment (otáčky nastavuje). Pilot nastaví parametr regulátoru (otáčky vrtule). Regulátor natáčí listy vrtule, tak aby se točila správně rychle (mění se tak kroutící moment). Přidáním/ubráním plynu se nemění otáčky vrtule, ale natočení listu, tak aby se zachovaly otáčky.
Tak jsem to pochopil já.
|
|