Tou pakou se samozrejme nastavuje uhel, otacky jsou jen dusledek zmeny toho uhlu.
Constant speed vtule pak jeste sama zajisti aby se ti pri zmene rychlosti ty otacky nemenily (dostelovava uhel).
No a s tema otackama a rychlosti je to trochu jinak. Mas pravdu ze pokud mas vrtuli na jemno jsi schopnej prenest nejvetsi vykon. Tva uvaha ma vsak jednu chybu - nepocita se zmenou uhlu nabehu te vrtule. To ze menisi otacky znamenaji mensi rychlost je pravda pokud se uhel nabehu nemeni, ale to neni ten pripad.
Problem je ze od urcitry rychlosti uz vrtule na jemno "nestiha" a je mene efektivni. Prestavi se ji teda uhel na vetsi aby vic zabirala a rychlost se zvysi (za predpokladu ze to motor utahne). Kdyz si ten pohyb predstavis jako sroubovici, tak je to pak jako bys zvetsil stoupani zavitu. Sroub kterej ma vetsi stoupani taky zaleze rychlejc nez sroub se zavitem jemnym...
Vita
|
|