Já o tom nepřemýšlel, protože mi to zatím vždycky fungovalo podle mých představ. nejen DC-3 MAAM, ale třeba tady DC-2 Uiver (viz obr., odkaz: http://www.vrtule.info/FS-Payware-Review/Recenze-UIVER-Douglas-DC-2-OK-AIB-5.html).
Myslím, že je třeba pochopit především PRINCIP stavitelné vrtule, pak sopousta dohadů, co tu jsou a zavádějí - budou zbytečná.
Je asi potřeba vidět sice vrtuli jako "šroub" - ale současně nezapomenout, že podle rychlosti letadla se mění úhel (!) ofukování listu - tedy mění se úhel stoupání toho profilu vrtulového listu v závislosti na otáčkách a dopředné rychlosti - i u pevné - nestavitelné vrtule.
Dá se tedy říci, že pevná vrtule má optimální nstavení pro jeden konkrétní režim (otáčky a rychlost) a stavitelná vrtule může púřizpůsobit úhel náběhu vrtulových listů podle potřeby v daném režimu letu (otáčky a rychlost) podle potřeby a požadavku - tedy na největší tah, největší efektivitu, brždění atd (jak je všech 6 režimů vrtule).
Myslím, že u mnou zmiňovaných modelů je to simulováno docela věrně. |
|