AJS: Já to vidím úplně stejně, jen jsme se špatně pochopili Já osobně bych byl asi poslední, kdo by se snažil o nějaké obhajování pilotů nebo lidí obecně - lidský faktor je s přehledem nejčastější příčinou nehod a přesně jak píšeš - poznáním sebe sama člověk přijde na to, jak je strašlivě omylný a co všechno je schopen udělat špatně. Vývoj letectví v tomhle ohledu (CRM/MCC) pokročil za poslední roky hrozně moc dopředu a je to jen dobře. Původní vojenská filozofie pana kapitána poloboha a FO sekretářky je už naštěstí dávno pryč a zcela zásadní předpoklad - že totiž chybu udělá každý, ať má zkušenosti a znalosti jakékoliv, znamenal hodně velkou revoluci, od konstrukce kokpitu a systémů, přes procedury až po mezilidskou komunikaci.
Tak jsem to ale nemyslel, nešlo mi o to někoho obhajovat, právě naopak - ale na základě nějakých reálných faktů, byť z dílčí zprávy. Stejně tak naprosto souhlasím s tím, že čím dřív je vydáno aspoň několik řádek a příčinách, klidně i bez doporučení, tím líp.
Asi jsem to jen špatně napsal ;o)
K tomu mentálnímu checklistu před vzletem - no, postupně si do něj přidávám čím dál víc položek ;o)
Jinak k 757 - vždycky se po nějaké takové události koukám, jak je to řešené na tom co provozujem. Air-ground logika, pokud dojde k nesouladu mezi senzorem v podvozku a dalšími údaji s přístrojů, zobrazí EICAS zprávu. Pokud jde o to vyhřívání pitotek, zapnutí, vypnutí, regulace teploty a indikace přehřátí a dalších problémů je všechno zcela automatické. |
|