Ale ne, je mi jasné, že aerodynamika platí pro všechna letadla. Jen si myslím, že u těch malých se to bere víc podle citu, než nějakých přesných výpočtů. Pochybuju, že přesně podle aktuální hmotnosti, nastavení klapek hledáš v tabulce příslušnou Vr, po jejím dosažení přesně určenou rychlostí (např. 2,5°/s) zvedáš nos na určitý úhel, který kontroluješ na umělém horizontu, pak čekáš až se éro odlepí a pokračuješ dále ve zvedání nosu na stoupací úhel Letěl jsem dostkrát malým érem a takto to opravdu nebylo. Pilot prostě koukal ven z okna, sem tam na rychloměr a jak dosáhl nějakou rychlost, tak to prostě odlepil a hotovo Myslím, že u dopraváků to probíhá poněkud přesněji definovaným způsobem, navíc na ten tailstrike stačí u některých docela malé překročení úhlu. Malá éra mají v tomto větší rezervu. |
|