Ono musí být obrovské překvapení, když dosáhneš Vr, zvedenš nos a jsi z tisíců vzletů zvyklý, že se letadlo během určitého času odlepí a místo toho nic a nevíš proč. Z výcviku třeba čekáš vysazení motoru nebo jinou závadu, ale nic nesignalizuje problém a vše vypadá v pořádku, jen se prostě neodlepil včas hlavní podvozek. Tipuju, že si to vlastně ani neuvědomili, natož aby v ten okamžik zjistili, co se děje a tak nějak automaticky pokračovali ve zvedání nosu, až se to na chvíli z dráhy utrhlo, ale díky odporu a překročení úhlu náběhu došlo k tomu, co se stát muselo. Míra jistě upřesní, jaké závady při vzletu se nacvičují, ale řekl bych, že nevysunuté klapky nebo obecně nedostatečný vztlak při dosažení Vr mezi tím asi nebude. Klapky se před vzletem vícenásobě kontrolují + se spoléhá na varovný systém. Nejspíš se už nepočítá, že to vše by mohlo selhat. |
|