Nemám tabulky pro MD82, ale u 757 je třebas rozdíl VR mezi Flaps 1 a Flaps 15 (standard pro -200) přes 20kt. Při 120 tunách a Flaps 1 je už VR celkem hrozivých 181kt. To bych tak odhadem ze zkušenosti šacoval v našem případě na nejmíň tři kiláky betonu (tak o třetinu víc).
Podotýkám Flaps 1, tzn. full slats. Flaps 0 takeoff není pochopitelně povolený a nejsou ani pro něj žádné hodnoty v tabulkách...soudě podle udávaného Vref přírůstku a maneuvering speeds pro flaps up landing bych to tipoval na dobrých 210kt, ne-li víc.
Problém je taky v tom, že pokud to začneš zvedat na originální VR pro klapky, vzroste díky tomu dost dramaticky odpor a tak i když seš pořád ještě na zemi, sníží se ještě o to víc akcelerace a zvýší nároky na délku dráhy. Pokud to pak nakonec odlepíš, bez ground effectu je získaný odpor doslova smrtící, o motorech v úplavu za stallujícím křídlem ani nemluvě...kombinace jejíž výsledek se dá asi bohužel lehce odhadnout. |
|