Třeba k určení maximální přistávací váhy na daném letišti, ať již s ohledem na délku dráhy, nebo Approach Climb gradient, jinými slovy gradient dosažitelný při vysazení motoru při Go-Aroundu. Podle toho se často v hornatých oblastech určují minima.
Pak na přípravu Loadsheetu, pokud je potřeba si jej udělat sám
Já v něm mám ještě JeppView a FliteStar jako pomůcku pro plánování (zejména při létání na bizjetu)
Vzpomínám si, jaké vášně před asi pěti lety vyvolalo mezi lidmy v ČSA rozšíření informace, že každý pilot dostane svůj notebook. A kolik to bude stát. Záhy se zjistilo, že jen na přesněji vypočtených redukcích, šetřících výrazně motory, a na možnosti uvézt nějaké to kilčo navíc (software je daleko přesnější než tabulky, jež byly často kvůli nutnosti interpolace příliš konzervativní), se za prvních pár měsíců ušetřilo víc, než stály počítače. Takže z dlouhodobého hlediska je taková věc jako obyčejný notebook nadmíru prospěšná, což i konzervativec jako já musí uznat |
|