Tady by se dalo mírně odbočit na téma IMC ratingu (zjednodušené IR právě pro takové případy), kterýžto je možné získat jako doložku k PPL licenci v letecky vzdělaných zemích jako je UK. Jeho důsledky právě na podobné situace jsou na základě mnoha let sledování a zkušeností více než blahodárné a i přesto je CAA tak nějak osamocené v boji za to, aby IMC rating zůstal možností i po přechodu JAA na EASA. Chápu, že například Řecko se nechce zabývat stejnými postupy pro počasí jako věčně upršená a zatažená a mlhavá Anglie, ale třebas v podmínkách ČR/SR, Německa, Rakouska, Polska a řady dalších zemí by to mělo velký význam a přesto se na to tak nějak kašle. Věčná škoda - jak pro bezpečnost, tak peněženky pajlotů.
Kdyby se náhodou našel někdo kdo by chtěl orodovat u ÚCL, tak tady: ;o))
http://www.ukimc.org/ |
|