Dříve to byly papírové tabulky připravené pro každou dráhu na každém letišti, kam se létá. V současnosti to dělají velmi přesně specializované programy, které má posádka ve svých noteboocích.
Uvedu případ.
B737-500, max vzletová váha 55 565kg
Skopje, dráha 34/16, vítr 340/5 (zadní limit pro B737 je 10kts), 35°C, QNH 1013
dráha 34 (proti větru) - MTOW snížená na 48297kg, V1/VR/V2 147/148/155, improved climb T/O, no bleed, bez možnosti redukce či AST (assumed temperature)
dráha 16 (se zadním větrem) - MTOW snížená na 50166kg, V1/VR/V2 143/144/151, improved climb T/O, no bleed, bez možnosti redukce či AST (assumed temperature)
Takže paradoxně po větru v tomhle případě uvezeme o 1869kg více, což buď umožní dolet delší o cca 45min/330NM, nebo o bratru 20lidí víc.
|
|