900ER bude nástupcem 757 spíš ekonomickým či provozním, technologickým určitě ne (k mé velké radosti, já jsem staromilec). Osobně si myslím, že už 737 Classic byla technologicky na takové úrovni, že to plně vyhovovalo. Možná po drobných úpravách, jako GPS senzor propojený s IRS pro přesnější polohu apod. Za jediný skutečně nedostatek, mající nepřímo vliv na řešení mimořádných situací, považuji absenci EICASu a funkcí jako Take-off inhibit, a trochu mě překvapuje, že to nedal Boeing ani do NGéček - asi kvůli jednotypovosti.
Od té doby jsem měl tu čest s daleko modernějšími letadly a můj poznatek je, že od dob zavedení EFISů a FMS, což je počátek 80tých let, jsou kromě TAWS (EGPWS) a TCAS ostatní rádoby "nutné" vychytávky moderních letadel vpodstatě na prd. Z naší z FMSky složité jak nevím co 80% funkcí stejně nepotřebujeme a nevyužíváme, totéž platí o "state of the art" avionice
Já na tu 737mu stejně nikdy nedám dopustit... |
|