No, 757 je v tomhle hodně hot rod. GA thrust je vpodstatě jen o malinko vyšší climb thrust, pokud to člověk letí bez autothrottle a zapomene se a dá max thrust, je z toho opravdu velký problém, do jisté míry i dost kritický z hlediska bezpečnosti. Nejen že je z toho docela snadno level bust (v 3000ft seš s tím než mrkneš), ale jak píšeš - s motorama pod křídlem je efekt zvednutí čumáku tak markantní, že se s tím dá dost snadno při troše nepozornosti dostat až na stick shaker. Je to prostě hodně přemotorovaná mašina a je potřeba na to dávat pozor.
K tomu přiblížení - 757 armuje tři AP standardně při zaarmování APP a coupluje je všechny pod 1500ft AGL (s odpovídající překonfigurací electrical systému pro splnění všech fail operational CATIIIb náležitostí). Takže letět jen na jeden či dva AP jde vpodstatě jen díky závadě která to znemožňuje, nebo kompletním odpojením všech AP a FD a znovu připojením jen jednoho (dvou) pod 1500ft.
U 757 je to s tou obtížností přistát tím pádem právě naopak než u 737. Slušný problém je to pokud se neletí na 3 AP a ta výška je 330ft. |
|