majo, ja chapem tvoje navyky a pocity k tradicnemu vojenskemu lietaniu a systemu, ku ktoremu Vas v armade viedli. Bohuvdaka, casy sa pohli a zmenila sa aj situacia. Tych ukonov, ktore treba pred vzletom urobit je velmi vela a mnohokrat, ked je posadka postavena pred casovu tiesen je checklist urcitym nastrojom, ktorym sa dosahuje zachovanie istej miery bezpecnosti v tom, ze sa "na nic nezabudne".. V sucasnej dobe sa uplatnuje CRM a MCC v plnej miere a vyskumy co sa tyka bezpecnosti lietania napreduju najma v tomto smere.. Chap to tak, ze dopravne lietadlo neni Mig ani Suchoi. Dokaze za vhodnych podmienok pristat sam a nevyzaduje az tak komplexnu techniku pilotaze. Mozno Ta teraz sklamem, ale vsetci chalani z Kuchyne - nemyslim len mladych-novych pilotov, ale aj starsich a vysluzilich pilotov stretavam u nas na univerzite. Armada im totiz zaplatila prave tento MCC kurz, kde sa ucia spravnou technikou medzi sebou komunikovat, citat checklisty, spolupracovat ako team a nie ako dvaja vojaci, ale ako dvaja kamarati a rovnoceeni ludia s autonomnym myslenim a rozhodovanim. Lady sa pohli bohuzial az po tragedii AN-24, kedy cely armadny system padol na hubu a kompetentni zistili, ze cely armadny vycvik je na p.... a absolutne neuplatitelny v sucasnom letectve. |
|