Tak já zas rozeberu postupně co píšeš, protože jsou tam nějaké nepřesnosti...
"Ale to jsou výšky v jakých se člověk pohybuje za VFR vyjímečně, většinou se lítá v G, ne?"
- Většina VFR letů se pohybuje v prostoru třídy E. Gčko u nás je jen do 1000ft AGL.
"Éro v mracích. Jestli toto praktikuješ, pak je opravdu hodně na místě se k mrakům nepřibližovat, aby z nich náhodou nevypadl nějaký VFR let s IR."
- Už na to upozorňuju v tomhle vlákně podruhé, takže tentokrát projistotu tučně - NIKDY a NIDKDE tady nezmiňuju o tom, že by se mohl provádět V OBLAČNOSTI. Bavíme se sice o letu bez viditelnosti země, ale v podmínkách VMC! To znamená, že při splnění těch podmínek můžeš NAD mraky, takže nevidíš zem, ale stále musíš udržovat rozsup 1500m horizontálně a 1000ft vertikálně od oblačnosti. Doufám, že už je to dostatečně polopatě popsané.
Jinak tím rovnou asi odpovídám i na ostatní z tvých dotazů - jak tam přistávat? No za VMC - najdu díru v oblačnosti, proklesám, a pak pokračuju na přistání pod ní. Když by byly mraky nízko? Tak tam prostě nemůžu přistát (stejně jako tam nemůže přistát žádný jiný VFR). Co když jsou mraky nízko všude a nemůžu nikde přistát? Změním pravidla letu za IFR a divertuju na IFR letiště.
"A k těm IFR letadlům - jednomotorových jich mnoho není, certifikace je poměrně komplikovaná."
K výběru nouzové plochy - ano z velké výšky mám rozhodně lepší možnost výběru než ze 300m, ale to asi jen v případě, že vidím na zem.
- i pokud by došlo k tomu úplně nejhoršímu scénáři a motor vypadl tak rychle, že bych musel nouzově sklesat skrz tu oblačnost, tak na tom budu líp, než kolega kterýmu se totéž stane v těch 300, nebo nedej bože 150m. Vypadnu ze základny oblačnosti výš než je jeho cestovní hladina. Takže jedině snad, že by došlo k nejhoršímu z nejhoršího a současně mi vypadl motor a ještě byly mraky podemnou až na zem.
"Ale jinak uznávám, máš v principu pravdu, VFR bez viditelnosti země principielně lze, jen si to člověk pořád vztahuje na malý letadla. Pokud poletím na řízený letiště, jistě není problém."
- tohle nemá nic společného s malým nebo velkým letadlem, či řízeným či neřízeným letištěm, to prostě jde obecně...
"A rozumné je létat tak, abych měl kdykoli kam přistát."
O tom žádná... naprostý souhlas. Ale to se dá i nad oblačností, pokud není opravdu deka 8/8.
|
|