Jop, máš pravu, píše se Let za viditelnosti. No, nicméně, to, že nemusí vidět na zem... Cituju z L-2ky
"Lety VFR letadel, která nejsou
vybavena pro lety IFR, nebo jsou vybavena pro
lety IFR, ale pilot nemá kvalifikaci pro lety IFR,
musí být prováděny za stálé viditelnosti země. Let
nad oblačností může být proveden, není-li celkové
pokrytí oblohy oblačností pod letadlem větší než
4/8 a je možné provádět let podle srovnávací
navigace."
Ono když máš éro vybavené na IFR a certifikované, tak když nevidíš na zem, tak letíš podle přístrojů a tím pádem už to není VFR (aspoň mám takový pocit, ikdyž to tak jednoznačné z téhle citace není).
A zmatek v číslech? Co jsem tam uvedl špatně? Horizontální a vertikální odstup od oblačnosti mám správně a za to dám ruku do ohně (dle ICAO mapy) a za dohlednosti 8km a to s těmi 5km jsem si nebyl jistý, tak jsem psal, že nevím jestli to píšu správně Když už, tak se ještě doplním. Nad zastavěnými částmi a shromážděním lidí se musí lítat min 300m(1000ft) v okruhu 600m od letadla.
Ostatně nejlépe je to tady http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm
Samozřejmě ty další minima jsou už pro zvláštní VFR, ale o tom tady nebyla řeč (proto jsem psal "standardních letů VFR") Nechci se hádat, ale toto mám podložené Teda až na ten překlad VFR |
|