No jo, člověče, ale to jsou výšky v jakých se člověk pohybuje za VFR vyjímečně, většinou se lítá v G, ne? Jinak to tedy asi fakt jde, nicméně jak bylo řečeno musíš na to mít IFR mašinu, což taky není zcela běžný. No a pak je otázka, co dělat, kdyby mraky byly fakt až na zem, nebo hodně nízko. Celý mi to přijde poměrně dost odvážný. To při letech třeba do toho Vrchlabí. Jak tam pak přistávat? Z jedný strany hory, z druhý město. Éro v mracích. Jestli toto praktikuješ, pak je opravdu hodně na místě se k mrakům nepřibližovat, aby z nich náhodou nevypadl nějaký VFR let s IR.
Ale jinak uznávám, máš v principu pravdu, VFR bez viditelnosti země principielně lze, jen si to člověk pořád vztahuje na malý letadla. Pokud poletím na řízený letiště, jistě není problém.
K výběru nouzové plochy - ano z velké výšky mám rozhodně lepší možnost výběru než ze 300m, ale to asi jen v případě, že vidím na zem. Nevidím-li nemám šanci. A rozumné je létat tak, abych měl kdykoli kam přistát. Samozřejmě jsou místa, kde to holt nejde. A k těm IFR letadlům - jednomotorových jich mnoho není, certifikace je poměrně komplikovaná. Ale jestli lítáš s dvoumotorákem, pak je to jiná. To jsi za vodou... |
|