Takže rozebereme trošku do detailu...
"Ten ovšem lze vyjímečně podat i za letu." - Přesně tak a když se podíváme do AIPu, ve kterých výjmečných případech to lze, tak tam jsou dva: změna destinace a zhoršení meteorologických podmínek. To druhé je náš případ.
"Ale nikde jsem neslyšel, že by se dalo lítat bez viditelnosti země VFR." - Dříve v tohle vlákně je citovaný kus L2ky, tentýž odstaveček je i v AIP - je jasně stanovené kdy musíš letět za viditelnosti země a kdy ne. To myslím stačí ne?
"To se přece samo o sobě popírá (nemáš možnost výběru nouzové plochy, nejsi na spojení pro řízení letu, atd...)" - Nic se nepopírá -
i) na ten IFR nemůžeš přejít tak nějak automaticky, to je na základě ATC povolení, a abys ho získal, tak musíš být na spojení se službou řízení
ii) možnost výběru nouzové plochy - tímhle argumentem jsi mě docela pobavil - troufám si tvrdit, že pokud ty mraky pod tebou nesahají až na zem, tak máš daleko větší možnosti si vybrat nouzovou plochu než obyčejný VFR let, který letí v 500ft nad zemí nebo přelétávající větší vodní plochu či les . Nicméně nikde není stanoveno, že VFR let musí být prováděn tak aby sis mohl okamžitě a kdykoliv vybrat nouzovou plochu. Podmínky pro "doklouzání" někam, které jsou v L2ce, se týkají pouze přeletu obydlených oblastí... |
|