a) Napsal jsem blbě 250 hodin brigád. Ale nemyslel jsem tím nejjen samotnou práci pro aeroklub, ale i další věci, které tě obírají o čas (a ve výsledku o peníze) a které v komerční půjčovně nejsou (čekání na letadlo, příprava letadla po a před letem atd...). A naopak v té komerční půjčovně můžeš v rámci ceny za půjčení dostat servis, o kterém se ti v AK ani nezdá a který tě ve výsledku stojí v AK další čas (a tedy peníze).
b) Já nikde netvrdím, že brigády jsou samoúčelné - naopak - pro letiště mají velký přínos, protože jsou strašně levnou pracovní sílou. A pro letiště/aeroklub je rozhodně výhodnější, aby tam lidi makali za "pakatel" na brigádách, než aby si jen půjčovali letadlo za peníze a práce se musela za draho kupovat z venčí. To je v pořádku. Ale tady padlo tvrzení, že pro nájemce letadla je aeroklub finančně výhodnější, než komerční půjčení a já chtěl ukázat, že tohle nemusí být pravda.
c) Do třetice všeho dobrého - ono je to všechno jen o finančním nastavení podmínek v aeroklubu. Rozhodně nevím jaké to je ve všech aeroklubech po celé republice. Klidně věřím, že existují aerokluby, kde je nastavená laťka tak, že se podmínkami pro členy vyrovnají komerčním půjčovnám a taky vím, že existují komerční školy, které jsou o moc dražší než aerokluby. A taky je mi jasné, že je spousta lidí, co nemají možnosti si "napracovat" ty peníze jinde, ať už je důvod jakýkoliv. A pro ně bude aeroklub vždy výhodný. Ale jakmile máš tu možnost ty peníze vydělat jinde, tak pro tebe jako jednotlivce je (z čistě finančního hlediska) lepší ty peníze jinde opravdu vydělat. |
|