No tak to bych chtěl vidět toho podnikatele jak mi dá cenu na větroně menší než v aeroklubu. Vysvětlím to jednoduše. (taky podnikám) Aeroklub se snaží lítat jen za nejnutnější skutečné náklady. Nacož podnikatel se na tom snaží automaticky ještě něco vytřískat,aby pokryl náklady provozu letiště.Což není málo. A proto je realita cen taková , že Aeroklubáci lítají v rozmezí cen za větroně 180-330 Kč/h a půjčení větroně vychází až do 900 Kč/h třeba i za Blaníka bez pojištění. Při mojím průměrným náletu 60 hodin je to hodně nevýhodné. A to ještě nepočítám cenu aerovleku kde je rozdíl zhruba 50 Kč/min. Samozřejmě je potřeba říct podstatnou věc a to je kdo kolik má v ůmyslu nalítat za rok hodin.(je to hlavně o penězích,že jo) Kluci to kdysi počítali v jiným Aeroklubu a zjistili,že kdo nalítá míň jak 6 hodin za rok,tak se mu vyplatí lítat za komerční ceny. Jinak na jaře si budu s kamarády (udělali jsme si Občanské Sdružení) pořizovat větroně Standard Cirrus. Tam to třeba vycházi tak,že než vůbec sedneš do letadla,tak každý rok vyplajzneš 25 000 Kč za pojištění,hangárování,prohlídky a další blbosti. Kde při 100 hodinách ročního náletu to potom vychází na 250 Kč/h. To je hezké,jenže jestli bude málo letových dnů a nalítáme jen 10 hodin,tak nás hodina vyjde na 2500. ))) Samozřejmě že ho budem i půjčovat,ale jen za komerční cenu.
|
|