Nemůžete porovnávat "aeroklubové ceny" a ceny pro zákazníky "z ulice".
Člen aeroklubu má na jednu stranu další povinnosti, než jen pár hodin brigád třeba taky roční klubový příspěvky, to se taky počítá. Brigády se ale daj odpracovat stylově - při údržbě techniky (prohlídky letadel, přípravy na imatrikulaci) a docela přijemně - jako dispečer AFIS, například. Za odpracovaný prigády sice aerokluby platí mizerně, ale jsou lidičky který taky udělaj práci 3x víc, než je jejich povinnost. To už je na osobním kontě znát.
Na druhou stranu má aeroklubák minutu na kluzáku třeba jen za 6,- Kč, takže takový 3 hoďky v termice se daj finančně skousnout. K tomu jen aerovlek - většinou 6-8 minut nejvíc, po 60,- za minutu, většinou tak 400,- až 500,- za 1 vlek. Na druhou stranu motorová hodina se pro aeroklubáka (když zrovna není kmenovej člen AK Most )zas o tolik od komerce neliší, protože už sama nákladová hodina je skoro vždycky nejmíň 3000,-. Taky když si půjčuješ UL, málokdo ti ho půjčí za míň, než 1800,- /hod (i po známosti).
Z toho plyne, že je potřeba se ptát na různé podmínky na různých letištích, klubech a místech - a párkrát si to propočítat. Mně pořád vychází, že jako člen aeroklubu si za roční sumu 10.000-16.000,- zalítám až až, zatímco jako soukromník, kterej si na víkend půjčuje ULL bych za to měl tak kdoví jestli 8 hodin - to na rok není zas tak moc... (a o motorařině nemluvím). |
|