Dovolim si take prispet troskou do mlyna z vlastnimi zkusenostmi.
Zalezi o co Ti jde. Jestli zijes jen litanim, nemas jineho konicka plachatrina je asi dobra volba. Aeroklubovy zivot je pekny, byva tam dobra parta. Pomer casu ve vzduchu a na zemi je tak 1:15. Pocitej s tim ze za rok, je tak 5-8 vikendu, ktere jsou z hlediska pocasi na opravdove plachteni. (myslim tim pocasi na prelety, pripadne takove, kdy je mozne v lufte byt dele nez 2h) Z tech par vikendu musis mit moznost urvat si nejaky ero (nebudes-li mit vlastni), to uz zalezi na aeroklubu jak to je zarizene, pocitej s tim ze se na ty vikendy bude tesit dalsich 10-20 kozlu. A to jeste musis mit moznost zmenit priority, rict manzelce, hele ted je super pocasi na litani tak ze zrusime naplanovany rodinny vylet s detmi a ja jedu na letiste.
Bohuzel moje casove moznosti jsou velmi omezene, mam spoustu jinych aktivit, tak ze jsem mel celkem jednoduche rozhodnuti, jedina volba byla ULL. Dni kdy se da letat je vetsina, ero si muzes pujcit v podstate na kteremkoli letisti po absolvovani preskoleni. Saci pul odpoledne a mas krasny zazitky z litani, byt jsi ochuzen o ztvrdla jatra a dalsi prinosy AK zivota.
Dalsi aspekt prijde casem. Po te, co jsem udelal pilotak, jsem nalital cca 50-70h rocne, postupem casu prijdes na to, ze uz nevis kam bys letel, okoli letiste (do 150km) budes znat i po cuchu a litat pojedes maximalne kvuli tomu ze nekdo chce povozit. Ted jsem prave v te situaci, rikam si, mam volne odpoledne, pujdu si zalitat. Sakra, kam bych ale letel? Kde jsem jeste nebyl? Ta zacinam premyslet o plachteni... u nej neni cilem "kam" ale cil je boj s prirodou a vlasnimi schopnostmi, ktery se da provozovat i okolo komina. |
|