Ve 29 si eště mladej... já začal jako plachtař s výcvikem až ve 34 letech, pak rozšířil na TMG (mot.kluzáky - přeškolení) a teď jsem plánoval přeškolení na ULL (s mým náletem a kvalifikací GLT, TMG by vyšlo na tak 2-3 hodinky). Protože ale mám nadváhu ( ) a je příležitost, pustil jsem se radši rovnou do PPL. Do ULL možná taky ještě zhubnu. Kdybych tlačil na pilu, nebyl by problém stihnout (věkově) i CPL, ale s mým povoláním je otázka proč a kdy (mám dost málo volného času...). Kdybych měl začínat znova, nikdy bych ro neudělal jinak, protože jak píše J.A.S., od plachtaře vede cesta do kokpitu A či B celkem přirozeně, obráceně to bývá problém. A plachtařina přitom má své nezaměnitelné kouzlo!!! To je úplně jiné létání, než s trou bukovou větví (nebo tim zkroucenym hliníkovym plechem) tam vepředu !
Praktická volba by asi vycházela z předpokladů - budu mít dost času, chuti a nálady pobývat na letišti s partou plachtařů, a ne vždycky si zalétat (to se stává, zejména žákům, dost často - a ten kdo s tím má problém, v partě nevydrží), ale mít i dobrý pocit, že jsem dneska pomohl kolegovi a on zítra pomůže mně? Ano? Ne?
Nebo spíš chci co nejdřív cestovat z letiště na letiště, žít spíše svůj život, přijedu na letiště, pozdravím, vytáhnu si UL, odlétnu někam, pak se vrátím, zastrčím éro do hangáru a jedu domů? ano? ne?
Jestli spíš tíhneš k tomu druhému, máš míň času a víc peněz, tak zvažuj začít na ULL. Ale jestli ne, tak určitě je tvou volbou to první. Aspoň tedy, podle mého skromného názoru |
|