Jenže ty do toho právě nezahrnuješ ty odpracované hodiny. Pokud vezmeme, že tě třeba ten větroň stojí 360 Kč na hodinu + aerovlek (řekněme 140Kč, když se v průměru udržíš v termice ty tři hodiny). Když vezmeme střízlivý odhad, tak na tu jednu hodinu ve větroni napracuješ cca 10-15 hodin aeroklubove činnosti a stojí tě 500 Kč. Ve výsledku tedy někde 10-15 hodin makáš, pak hodinu letíš a vydáš 500Kč.
Kdyby těhle 10-15 hodin věnoval práci za 100 Kč/h, tak budeš mít cca 1000-1500 Kč. Za 1000 Kč na hodinu si půjčíš toho větroně v pohodě komerčně i s roztahem a ještě ti něco zbyde (řekněme 250 Kč, průměr z těch hodin)...
Půjdeme v tom výpočtu o kousek dál. Říkáš že si vylítáš v pohodě za 10.000 ročně. To je tedy v našem modelovém případě cca 20 hodin. V aeroklubu tedy naděláš cca 250 hodin (průměr z toho 10-15ti násobku co se tu zmiňoval). Tvoje bilance za léto je tedy 250hodin brigádničení, 20 hodin létání a mínus 10 000 Korun.
Oproti tomu náš modelový komerční zájemce těch 250 hodin maká za 100 Kč na hodinu. Vydělá si tedy cca 25000 korun. Buďto prolítá stejných 20 jako ty a 5000,- mu zbyde a nebo nalítá za to léto 25 hodin a bude na nule. Ať tak nebo tak, je na tom lépe než ty.
Obdobnou úvahu, snad ještě s větším rozdílem ve prospěch komerční zápůjčky, pak můžem udělat u motorových letadel.
Takže zopakuji na závěr, co už tu bylo několikrát řečeno:
- jít do aeroklubu, protože mě baví práce s letadly a je to můj koníček dává smysl
- jít do aeroklubu, protože je tam super parta lidí dává smysl
- jít do aeroklubu, protože chci z jakékoliv další osobní pohnutky taky dává smysl
- jít do aeroklubu, abych ušetřil, je (krom studentů a lidí co berou v práci míň jak cca 50kč na hodinu) naprostá kravina, protože je prostě jednodušší a levnější ty peníze vydělat jinde...
|
|