To jsem nezjišťoval, nicméně zase platí, že čim levnější je "půjčovné" letadla, tím menší může být sleva a tím pádem také o to "dražší" je každá případná brigádnická hodina.
Příklad kalkulace člověka, co řekněme odpracuje 60 hodin ročně a přes léto si jednou do měsíce půjčí letadlo na hodinku - tím cca 10 hodinami odpracovanými na letišti srazím hodinovou cenu C150 z 3200 Kč na 2700, tak získávám slevu "pouhých" 16 procent a můj "zisk" z jedné hodiny je 50Kč. Pokud stejný počet odpracovaných sníží cenu hodiny na větroni z 900 Kč na 450Kč, tak sice cena zdánlivě je "celých" 50 procent, ale ve skutečnosti je můj "zisk" z odpracované hodiny pouhých 45Kč a kdybych třeba stejný čas strávil někde v zaměstnání, tak se pro mě opět stane výhodnější si pronajímat toho 2x drahého komerčního blaníka.
Tohle se samozřejmě liší, čím více "odlétáme", tím dražší se "výhodnější" se stanou naše hodiny a od určite mezní částky (závislé na výši vaší hodinové mzdy, počtu nutných brigádnických a skutečně odlétaných hodin ) se stane výhodnější makat na letišti v aeroklubovém režimu, než si letadlo půjčovat. Navíc je to dost často komplikováno tím, že většina aeroklubů nemá systém placení tak jednochý, jak sjem uvedl výše.
|
|