No myslim ze neni
Urcite ne v tomto pripade. Za ztratu ucinnosti rotoru povazuji virovy prstenec.
Tvuj obrazek je sice pekny, nicmene vysvetluje jinou vec a to vyrovnavani nesymetrie tahu rotoru a to jeste na strane ktera pro nas neni z hlediska omezeni rychlosti vrtulniku dulezita - na strane postupujiciho listu.
Rychlost vrtulniku je skutecne omezena ustupujici stranou rotoru a to presne z duvodu opacnych nez jsi popsal na svem obrazku. Situace je podobna, jen vektor rychlosti je opacny a zpusobuje nikoli snizeni, ale zvyseni efektivniho uhlu nabehu a tim privede ustupujici list do stallu, takze dojde k tomu co popisoval Masak a sikovnost nebo nesikovnost pilota na to nema opravdu zadny vliv. BTW ve visu jak pises k tomuto jevu dojit nemuze, ve visu se nesymetrie tahu (pomineme-li vliv vetru) neprojevuje. |
|