nechci oponovat )) ale takový tomcat při nízkém průletu byť jen při rychlosti 1000kmh udělá fest rachot. Nicméně vyhledám potřebná info v moudrých knihách a sešitech co mám a skusíme se opřít o něco hmatatelného, já si jen pamatuji, že každý normální pilot na silném stroji se bál překročení nadzvuku v malé výšce jak čert kříže a pokud se např i na MiG-21 točily zatáčky a osmičky na forsáži, vždy bylo třeba už před úplným srovnáním zatáčky, kdy klesalo přetížení a tudíž klesala hodnota potřebného tahu a tím pádem měl letoun tendenci značně zrychlovat, vypnout forsáž jen na maximál a přechod do zatáčky na opačnou stranu dělat na maximálu a až potom zapínat forsáž, já jednou forsáž na spárce při tomto přechodu na výšce šest kilometrů nevypl, přechod jsem tudíž dělal na forsáži a výsledkem bylo strašlivé seřvání kantorem ze zadního sedadla s výkřikem "tahej, nebo si jebn...e", já netahal, páč sem najednou nevěděl co se děje, tak mi do toho hrábl a natáhl mašinu na šest a půl g, aby ji odbrzdil a bylo to LTT, pamatuju si na machmetru 0.98, bylo to o fous. V téhle výšce už to bylo hlavně kvůli oknům a jézédákům, aby se kravám nesrazilo mlíko ve vemenech..... Nicméně pohledám tedy exaktní věci........ |
|