S tou neutrální hodnotou 127 se nemusíš nijak trápit. Ono je celkem jedno, jakou použiješ jako střední u zdrojové heightmapy. Těch 127 je prostě doslova zlatá střední, čili máš stejný rozsah na obě strany. Ale pluginu je to buřt, protože on v podstatě řeší jen rozdíly v hodnotách. Představ si, že máš vedle sebe světlejší a tmavší plochu - třeba fasádu a okno. Plugin vygeneruje "šikmý" přechod mezi těmito dvěma rovinama v obou kanálech R a G. Ale obě vlastní plochy, jak fasáda tak okna budou ve výsledku v obou kanálech neutrální, tedy 127,127,127 v R i G. A to proto, že jsou to obojí koplanární roviny, jen v jiných úrovních.
Nicméně právě kvůli výše popsanému principu, zrovna detail jako okna vtlačená do fasády nejdou pomocí normál mapy dost dobře znázornit. Měj na paměti, že se jedná v podstatě o fake v nasvícení modelu, ale geometrii to zamozřejmě nijak nemodifikuje. Funguje to tak, že každý pixel normálové mapy definuje svojí barvou odklon kolmého vektoru povrchu. Čili ty nejsi schopen pomocí normály udělat něco jako ostrý "odskok" do jiné koplanární roviny. Mnohem účelnější jsou různě zakřivené plochy a drobnější detaily. Tam to lidské oko dokáže ošálit mnohem líp. Například trapézovej plech, nebo střešní krytina jsou dobrý příklady...
|
|