Takže nakonec se povedlo i když výsledek je jak jsem si mohl z Petrových příspěvků domyslet dost rozpačitý. Souhlasím s tím, že výsledek je na ho**o a rozhodně dost daleko od toho co jsem čekal.
Předně k tomu, kde byl problém s normálovými pluginy ve Photoshopu i Gimpu. Klíčové bylo zatrhnout v pluginech při generování normálové mapy z textury: Wrap, Invert X, Invert Y a v položce Alpha Channel nastavit Height. Bez těchto parametrů to sice výsledek vygeneruje, ale ten pak v XP nefunguje.
Dá se hrát s nastavením Filter a Minimum Z což ovlivňuje hloubkový efekt.
Bohužel pokud je textura tvořená jako v mém případě z fotek je tady problém.
Objekt focen ze čtyř stran, každá strana jiné osvětlení, v kombinaci s ručně tvořenými texturami - to vše splácáno do jedné textury. Výsledná autogenerovaná normálová mapa pak odpovídá neuniformní tvorbě zdrojové textury. Někde je efekt z normálové mapy OK, někde není skoro vidět, a někde je vyloženě přehnaný.
Takže zpět ke tématu z orgu, že vývojáři nepoužívají podporované funkce XP. Pokud někdo není opravdu zdatný grafik, aby dokázal tvořit textury na úrovni default autogenu, nebo např. scenerek Beti-X, tak klasickým amatéristickým hobby stylem je používání těchto funkcí podle mě spíše kontraproduktivní a to zvláště u textur z fotografií. Věřím, že i na řekněme neuniformní textuře by cestou byla ruční tvorba normálové mapy, ale na to nemám jaksi dost zkušeností, a nějaký tutoriál nebo výukový materiál těžko najít.
Týdenní školení Photoshopu člověka naučí základy, jenže poslední dva dny se to točí hlavně kolem fotek a retuší. Když jsem se snažil najít nějaký pokračovací kurz vyloženě na textury a problematiku kolem nich, nenašel jsem. |
|