Tak tohle mě nakoplo úplně jiným směrem. Prvně jsem texturu zkusil převést do Greyscale a pak zpět do RGB a použít Nvidia plugin, ale to byla opět cesta do pekel. A pak jsem našel návod pro tvorbu normálových textur pro UE4 - pomocí Adjustments a Filtru 3D a ono to funguje i v XP. Není to sice na tři kliky, ale výsledek je o dva řády jinde.
Začínám s barevnou PNG texturou, Photoshop CC2015.
Image - Adjustments - Black & White - jen potvrdit OK.
Image - Adjustments - Levels - Tady posuvníkama trochu ořežu křivku z nulových okrajů.
Image - Adjustments - Curves - Tady na diagonální křivce přidám pár bodů a snažím se, aby křivky měly podobný průběh.
Image - Adjustments - Exposure - Tady posuvník Exposure trochu doprava a posuvník Offset zase doleva.
Filter - 3D - Generate Normal Map - Tady Invert Height (dle potřeby), Blur - tímhle buď zaostřit nebo lehce rozmáznout, největší efekt má pak posuvník Detail scale pak má vliv na hloubku výsledného efektu, když se to přežene, tak to rozdupe i úplně rovné plochy a hloubkový efekt je i tam kde by být neměl.
Takto jsem byl schopen se dohrabat docela uspokojivého výsledku i z řekněme textury "látané" z více zdrojů. Grafici se teď asi smějí, že jsem objevil Ameriku, ale tyhle hrátky ve Photoshopu, už jsou pro mě vyšší dívčí.
Teď už jen zvládnout korektní úpravu Lesklý/Matný povrch, aby skla a kovové lakované věci měly odlesk a zbytek zůstal v matu. |
|