Wau, děluji za další užitečný střípek informací. Našel jsem na orgu návodku, kde doporučovali jako výchozí šedou 200,200,200 a na ní pak čarovat s bílou a černou. Hodnota 127 a hlavně jak jsi to popsal mi přijde mnohem pochopitelnější. Jdu asi namodelovat nějaký testovací domeček a místo zapuštěných oken v modelu, zkusit jak by to vypadalo zapuštěné s pomocí normálové mapy. Nebo jak by vypadala např. hala z trapézového plechu. Myslím, že více lidí na ORGu by hodně ocenilo, kdyby tohle téma někdo zpracoval jako komplexní návod krok po kroku pro úplné začátečníky a negrafiky. (Ale chápu, že to jen díky škále použitelných programů nejde.) Kdo to pochopí, říká jak to je jednoduché. Kdo začíná sbírá střípky. Třeba dvoudílný návod na reflexi a matnost v Painters Workshop tématu na orgu je sice užitečný, ale zároveň dost zmatečný. Já absolutně zamrzl na tom jak dodat do souboru alfa kanál. Přitom to je na jeden klik. Pak už jen vybrat plochu oken, dát reverzi výběru, v kanálech vybrat jen Alfu a vyplnit reverzní výběr bílou. Takže v Alfa kanálu zůstanou černé jen okenní tabule, případně jiné lesklé povrchy. To samé pak v modrém kanále. Díky Tvému upozornění o pár příspěvků výše jsem neztroskotal na marných pokusech o export png z PS tohle je dost kruciální informace. Ale našel jsem freewarový SuperPNG plugin, díky kterému při exportu PNG vše funguje jak má bez nutnosti čarovat s targou.
https://www.fnordware.com/superpng/
Díky všem zůčastněným za pomoc, problematiku jakž takž zvádnutou a otestovanou mám, to je nejhlavnější, teď už to jen začít trochu používat v praxi. |
|