Mám trochu problém s tvorbou a funkcí normálových a spekulárních map.
Používám Nvidia plugin ve Photoshopu.
Otevřu texturu modelu 712, pak Filter - NVIDIA Tools - NormalMapFilter
Tam nechávám:
Height Generation - 4 Samples
3D View Option - Animate Light
Height Source - Average RGB
Alpha Field - Unchanged
Výsledek uložím jako 712_NML.png
Do modelu 712.obj exportovaného z Blenderu dodám v editoru sekci s názvy textur:
TEXTURE 712.png
TEXTURE_LIT 712_LIT.png
TEXTURE_NORMAL 712_NML.png
Teoreticky by se po nahrátí modelu v XP měla normálová mapa projevit a udělat na rovných plochách hloubkový efekt a protože je normálová textura modrá, měla by se projevit i spekulárnost a povrchy by měly být lesklé. Ale nestane se, model v XP vypadá stejně jako bez definované a přítomné normálové textury. I když to není konečný stav už tady je problém a nevím kde.
Dalším krokem by měla být úprava té normálové textury tak, aby modrá zůstala jen v okenních tabulích a zbytek byl "žlutý". Bohužel o toto jsem se pokušel, ale opravdu nevím jak změnit byť i celou modrou normálovou mapu na žlutou, ne tak pak její části. Poradil by prosím někdo, kdo se vyzná v grafice podstatně lépe než já, kde dělám chybu. |
|