Ale to já dělám podobně. Souhlas, že namapovat na celou stěnu fotku nevypadá dobře - stíny, nečistoty atd. Nadělám několik fotek a pak vybírám jen objekty - okna, dveře, omítka. Pokud má dům dvě barvy omítky, připravuji se na to už v modelu a každá barva má svou plochu. Při mapování pak nelovím přechody.
To byla jedna z prvních věcí, kterou mě naučily mé první pokusy s modely pro Kryštof 05.
Teď zkouším domečky alá vystřihovánky ABC - tedy se zapuštěnými okny, trámovím atd. Pro nějaký detailní solitér asi jo, ale jinak je tam sílený nárůst vertexů. Proto i na té textuře co jsem dával k prvnímu příspěvku, mám z fotek vyřízlé jen ty okna co vyšly nejlépe a protože každé sklo mělo jinou barvu vyřízl jsem ještě jednu vstvu okenní tabule a tu rozkopíroval do všech oken, kde je napasovaná pomocí transformace a skew funkce. Fakt zkouším. Každý modeluje trochu jinak. Na domečcích a texturách Petra Bednáře obdivuji variabilnost a minimalistický detailismus - kolik z jedné textury dokáže vytěžit variant. Peter Kubek z Beti-X má zase zajímavý přístup kdy skládá ty nejvíce detailní budovy ze dvou modelů - v podstatě stěny a střecha. PilotAlva má až přílišný smysl pro detail, ale asi nejvíce pracuje s normálama spekulárním mapováním a společněs FlyTampou to těm scenerkám fakt svědčí.
Jinak jak vidím na orgu modely dělané v sketchupu s tím mapováním fotek po celých plochách, tak to je něco co fakt nemusím, ale chápu, je to intuitivní modelář, bezproblémový export do XP, u jednoduchých modelů relativně snadné mapování. Přesto jsem rád, že jsem před rokem poslechl rady tvůrců tady na fóru a šel do Blenderu.
Zajímalo by mě zda by nešel zorganizovat nějaký workshop, kde by si tvůrci mohli předávat zkušenosti. Sám bych za něco takového i zaplatil, protože by to asi bylo levnější než školné pokus omyl a čas nad omyly strávený. |
|