S tou prací simulátoru se omlouvám, myslel jsem 3D model a jeho zobrazování.
Můžeš mi podrobněji vysvětlit či objasnit jaké kompromisy (v FSce) máš na mysli? Zkoušel jsem v XPL10 defaultní letadla a Bell 206. Neviděl jsem žádný rozdíl. Bez polohovacího hardwaru, tj. s fixním pohledem (bodem) je potřeba v obou simech nastejno využívat posunu pohledu, ať už "posunem kamery" nebo nadefinováním pohledů na panely z různých úhlů a jejich přepínáním.
Vysvětlím to takto: pokud chci pořádně nastavit směs paliva v A2A Piperu, musím si přepnout (pomocí kombinace kláves A a SHIFT+A) na pohled z pravé sedačky. To samé otáčkoměr. Nebo v Kataně 4X když potřebuju nastavit otáčka a plnící tlak. Při normálním pohledu "pilota na levé sedačce" vidím budíky z úhlu a tudíž vidím jiné hodnoty. To samé jsem měl v XPlane.
Pokud budu srovnávat PMDG 777 a B757 od Ramzzesse: protože jsem oba typy v FSce lítal a mám doma DVD od Just Planes, dá se říct, že cockpity znám. Ať se dívám na screeny nebo videa z obou simů, výsledek je stejný... Nikde žádné kompromisy (co se týče 3D modelace) nevidím. Jediné kompromisy vycházejí z omezení simulátorů.
Nebyl bych - a ani jsem nebyl - schopen ovládat všechno z jednoho defaultního pohledu.
Ono když si sedneš do skutečné mašiny a budeš jen kroutit hlavou, aniž bys pohnul tělem, bude výsledek stejný jako v simulátorech. S tím rozdílem, že v reálu máš periferní vidění, zorný úhel horizontálně asi 160° a vertikálně asi 45°, kdežto v simulátoru jsi omezen malou a rovnou plochou monitoru. |
|