Ta poslední věta ve spojení s Víťou je asi hodně vedle mísu ![](images/smile/06.gif)
Takhle: pokud má člověk kvalitní joystick, tedy hodně kvalitní, tak je zprostředkování chování letadla v simu přeci jen znát. Samozřejmě na full motion simulátor (nebo nedej Bože reál) to nemá.
Na druhou stranu, pokud se budeme bavit o letounech, tak pokud člověk lítá "v letové obálce a daleko od jejích krajů", je naprosto jedno, jestli používá FSku nebo XP. U kvalitních addonů (ano, opět a znovu zmiňuji A2A nebo Katanu 4X) je letový model natolik propracovaný, že se mění i v závislosti na výšce. Jsou addony, kde je letový model odfláknutý - např. CaptainSim B757 pro FS9 měl chování stejně jako defaultní Cessna a nedal se vůbec srovnávat s B757 od Phoenixu.
Pokud se chce někdo věnovat akrobacii nebo simulaci leteckého výcviku, musí sáhnout po XPlane.
Pro mne osobně je XP nepřehledný do takové míry, že jsem ho opět odinstaloval. Ve chvíli, kdy bude pro něj k dispozici propracovaný addon ala A2A, nastane správná chvíle k instalaci a učení se.
A ještě si dovolím poznámku: MSFS, Xplane, DCS a podobné hry jsou "sračkoidní". Vysvětlím - aby byl simulátor simulátorem, musí simulovat jen jedno. Např. FALCON. Pokud se do jednoho simu naplácá vícero typů letadel, jde pak jen o kompromisy. |
|