Moc dlouhý. Navíc mi podsouváš něco, co jsem nikdy neřek a ani nedělal.
Neporovnávám nikdy chování nějakého simu vůči XPL, abych na základě toho usoudil, je-li sim dobrý či nikoli. Porovnávám vždy chování skutečného letadla či vrtulníku oproti simu. A je jedno, jestli je to FS, XPL, DCS nebo Condor. A jedinej, kde nefugujou opravdu základní věci je bohužel FS.
A promiň, ale prohlášení, že XPL ti nepřidá "nic než tu dynamiku", mi přijde u leteckého nadšence a fandu simulátorů skutečně za vlasy přitažené. Zvlášť, když je i graficky lepší než FSX či P3D. Vždy jsem se domníval, že simulace je právě o tom, přiblížit se co nejvíc realitě. Pokud ne, tak je asi lepší jít okopávat záhonky než trávit čas u počítače virtuálním lítáním. To, že ti dobře udělaný sim nic nedá z hlediska pilotáže je taky nesmysl. S dobře udělaným simem si zažiješ, že je občas lepší povolit než jen tahat, že rovnat letadlo na hranici pádovky křidýlkama je nesmysl a naučíš se používat nohy, že ofukovaná vejškovka je citlivější než při staženým plynu.
Mě osobně pomáhá XPL hodně při lítání vrtulníků. Helipotvory lítám nárazově, tak jednou za půl roku. Ale díky návykům z XPL nemám problém do toho skočit a letět bez jakýchkoli zásahů instruktora. Je to jen, jako bych si v XPL vyměnil MD-500 za Bell 407 - pár minut nejistoty, ale to je tak všechno. Pak už to lítá samo.
No a k té navigaci. Není pravda, že s default XPL érama můžeš lítat jen kolem komína. Mají (dle typu) základní IFR vybavení, a teď od 10.30 bude k dispozici velice slušná GNS 430 už v defaultu.
http://developer.x-plane.com/2014/03/new-approach-capable-gps-navigator-in-x-plane-10-30/
A to nemluvím o naprosto plynulé animaci všech budíků i u defaultních strojů.
|
|