Jediný, kdo tu má problémy s chápáním seš očividně ty
Od začátku tu píšu, že řada FS a P3D nestojí na letovém modelu. Nevím, proč ho tak vehementně, až sektářsky pořád vnucuješ. Pro účel, jakému FSka slouží, to, jak má provedený letový model, plně stačí (s Bojasem nebo cessnou na okruzích se na hranách letové obálky zcela určitě neoctnu). A na ty dva sekundové okamžiky při vzletu a podrovnání... to ať dělám v X-Plane nebo FSce bude vždycky jiný pocit, než v reálu. To je na noťasu nebo stolním PC s plastovým joyem stejně jedno.
Ono to tvoje tvrzení a urputnost vztahování všeho jen na letový model, který ani u X-Plane není dokonalý, je tak nesmyslné, že to bys mohl opovrhovat všema hrama. Třeba DCS, protože letový model tam není jako v X-Plane, tudíž je to na ho*vno a nelze ho považovat za simulátor. Od člověka jako ty bych čekal méně zabedněný postoj k simulátorům obecně, obzvlášt, když se jim věnuješ tak dlouho.
Ona FSka se nikdy netvářila, jako akrobatický nebo bojový simulátor, ale letecký simulátor, tzn. že se snaží simulovat letecké prostředí, resp. jeho denní rutinní část. To bys pak moh jít a zrušit všechny BITD, FNPT a všechny simy až k FS (Flight Simulator kategorie např. od CAE za 50mil. USD používající reálnou avioniku a stimulující vstupy pomocí softwaru), protože to nemá dokonalý letový model, jako X-Plane.
Simulace prostředí, které představuje FSka je vynikající pro trénínk postupů a proto třeba v US povolují kategorie BITD nebo FNPT II na bázi FSX, protože pro to, co potřebují simulovat, je FSXka/P3D vybavená víc než dost.
Možná tě překvapím, ale za simulátor lze považovat i tohle http://www.luizmonteiro.com/learning_vor_sim.aspx a to s letovou dynamikou nemá společného pranic. Jen to simuluje (tj. nahrazuje realitu) přístroje.
Ad to tvoje letění až do vesmíru: I v jednoduchosti letového modelu FSky lze éro limitovat a přimět ho lítat v základních režimech normálně. A2A nabízí supr addon zvaný Accu-Feel, který tu dynamiku zpříjemní a dovolí jít o něco dál v limitech simu. Defaultní éra jsou taková arkádová, ale co defaultní letadla v X-Plane? Možná mají dokonalou a bezchybnou dynamiku letu, ale krom lítání jak s modelem kolem baráku je jim to k ničemu, protože s nima nic nezaletíš. Možná tak akrobačku kolem dvorka.
"A s mensima uhlama na me nechod - nechci si ani predstavot, co to jako dela s mensim pitchem. Zvysuje to rychlost nade vsehcny meze?"
Tohle je reakce hodná demagoga a ne člověka s tvými zkušenostmi. Asi jsi FSku lítal ze Spot plane view a lítal tak akorát mise s defaultníma érama, že dokážeš něco takového tvrdit... a nebo pak ty nejhorší typy freeware addonů. Mrkni na A2A, co nabízí. Můžu osobně říct, že pokud se naučíš ovládat jejich cessnu 172, v té skutečné budeš jako doma. Model lítá krásně, ale naučit lítat se z toho nemůžeš a to ani z X-Plane.
Jen to, že jeden sim ti dovolí dělat ptákoviny s Trenérem nebo s vrtulníkem neznamená, že všechny ostatní, které se nezaměřují na kvedlání a lítání kolem louky u tvého baráku nejsou simulátory.
Víš, on je mezi FSkáři a X-Planisty větší rozdíl, než jsem si myslel. Narozdíl od X-Plane, FSka, potažmo P3D nikdy nepředstíral, že tě naučí lítat, ale dává ti příležitost vyzkoušet si, jak to chodí v reálném letectví - vyzkoušet si postupy, nakouknout, jak to v civilním letectví zhruba funguje (záleží, jak se k tomu postavíš) a nikdo od toho snad ani nečeká, že by to mělo mít dokonalý letový model, protože pro tenhle účel ho ani nepotřebuješ, kdežto X-Plane, alespoň z tvého postoje vypadá, že se snaží lidi naučit lítat a to se na mě nezlob, ale myslet si, že software za 1500kč nahradí systémy za milióny dolarů, kde ani ty nejsou tak dokonalé, abys moh bez zkušeností s reálným érem v reálném prostředí lítat, to mi příjde trošku přitažené za vlasy.
Krom té dynamiky X-Plane nenabízí absolutně vůbec nic navíc pro běžného uživatele. |
|