>Potom asi nechápeš "práci" simulátoru...
Práce simulátoru se podle mne celkem shoduje s obecnou definicí. t.j.:
"Simulátor je zařízení, který se pokouší simulovat abstraktní model určitého systému. Úkolem simulátoru je zjistit, jak se bude systém chovat pro zadaná vstupní data."
Práce Simulátoru je tedy přiblížit se v rámci možností realitě, nikoli tvořit jinou optimalizovanou virtuální realitu, případně reálný model reality vylepšovat či modifikovat.
Každá mince má dvě strany, na jednu stranu jsou reálné kokpity velmi precizně ergonomicky přizpůsobené pro pilota sedícího uvnitř, leč pro použití přes monitor se to stává v určitých případech silně neergonomické a v podstatě obtížněji ovladatelné. Jsou tedy dvě cesty, buď si postavit celý HW kokpitu, což je přiznejme si pro domácí použití trochu problematické, nebo ustoupit z precizní simulace a modifikovat GUI tak aby se to stalo ovladatelnější přes dostupné zobrazovací a ovládací prostředky.
Píšeš, že jsou obě stejné, ale nenapsal jsi co jsi porovnával. Já jsem se zaměřil na PMDG a 757 Ramzess, což by asi mělo být obojí to co je na špici a stejné mi to nepřijde. Opravdu mám dojem, že PMDG má více kompromisů ve prospěch ovladatelnosti na úkor dodržení věrnosti a to ne jen z pohledu fyzikálního modelu. Ale je to subjektivní posuzování a naprosto bez problémů dokážu akceptovat i to, když někdo bude mít názor naprosto opačný. |
|