Za techniky:
Povídání o MELu je na delší povídání a po pravdě je to know how každého člena uvolňujícího personálu. Kolikrát to vyžaduje mít i cit pro situaci a odhadnout vhodnost použití daného MELu. Třeba nemá smysl dávat MEL na odmrazování v námrazových podmínkách, atd.
U sebe nemám MEL, ani MMEL abych toto dokázal říci. Jedna věc je co napíše výrobce, druhá věc je to, co si pak do MELu (vždycky musí bejt tvrdší, jak MMEL) napíše provozovatel a schválí mu to dohlížející úřad. Ale myslím si, že je možné dle MELu letět. Pro nás, pro mechaniky je důležitý odkaz do našich procedur, kde my musíme udělat deaktivaci reverzu pro let (mechanicky a softwarově/na NG/ zabránit otevření reverzu). Procedury pro posádku jsou pro nás spíš jen pro informaci (třeba pokud posádka má udělat nějaký test je vhodné si jej zkusit, aby se zamezilo dalšímu zpoždění, pokud se test nepovede). Třeba to že nemá smysl nutit posádce letadlo, pokud je třeba let povolen za nějakých povětrnostních podmínek, a nám je jasné, že nejsou, tak nemá smysla vypsat MEL, když letadlo stejně nepoletí a je lepší rovnou začít vyšívat na odstranění závady. |
|