Luďku, myslím, že práce na letišti a láska ke všemu, co má křídla by nám neměla zabraňovat vidět věci reálně.To co se stalo v jednom roce na EPKT a LKPD rozhodně není "normální" a bagatelizace není namístě.Zároveň to těžko schováš do statistické chyby...Tvoji argumentaci tudíž považuji za nebezpečnou a zavádějící.Zlehčování a přehlížení malých průšvihů v budoucnu k ničemu dobrému nevede a u létání to platí nejméně trojnásobně. Je zajímavé, že po pardubickém "přistání" jsem si okamžitě vzpomněl i na dávný průšvih TVS - tailstrike cestou odněkud z Egypta?, kde měl kapitán taky víc štěstí než rozumu....páč po vizuální kontrole nebojácně odletěl domů....nebýt tohoto průseru, zůstalo by to někde zapomenuté v podvědomí....
1) Bylo tady zmíněno, že EPKT je notoricky známé kluzkou rwy a LKPD možným aquaplaningem...nemůže mě tedy nenapadnout, proč raději kapitáni nezkusili krátký holding nebo divert? Určitě by se líp veřejnosti prodávalo prohlášení:
"Vážení cestující, z důvodu nepříznivého počasí musíme holdovat / divertovat, neboť z důvodu nečekaného zhoršení počasí v cílové destinaci nemůžeme bezpečně přistát a vaše bezpečnost je nám nadevše...."
všichni na palubě budou sice řvát, nicméně není problém to obhájit a vysvětlit, je to naprosto neprůstřelné!Navíc, bezpečnost cestujících je alfou a omegou leteckého byznysu, nerad to znovu připomínám.
2) Přistání mimo dráhu se obhájit nedá (pokud nešlo o emergency) a náklady na likvidaci jsou nepoměrně vyšší, než případný divert.Pokud z LKPD náhodou plánovali odvézt další várku koupáků, tak museli sehnat náhradní mašinu a informace, že letadlo sice přiletělo, ale skončilo v poli určitě čekajícím v cesťákům úsměv na tváři nevyloudí.....zároveň by se předešlo všem mediálním spekulacím, které samozřejmě TVS poškodí.TVS podniká a vydělává především v cizině a taková reputace rozhodně dalším kšeftům nepomůže.Pokud mašinu čekal jen technický přelet jinam, tak ji do vyproštění a prohlídky taktéž nemohli použít, takže opět problém, a dodatečné vícenáklady….
3) Nemusím snad ani zmiňovat, že pokud by náhodou došlo k destrukci podvozku, mohlo všechno dopadnout podstatně hůř….zároveň netuším, jak by můj synek, v letectví orientovaný reagoval na přistání mimo dráhu…..případně zda by neměl problémy nastoupit příště do letadla s logem TVS…. To se samozřejmě týká i ostatních cestujících.Pár jich určitě skončilo v šoku, i když se vlastně nic nestalo…NESTALO???
4) Závěrem napíšu, že nechci malovat čerty na zeď, neb mám v TVS pár známých, lítám s nimi rád a nikdy jsem s nimi neměl sebemenší problém.Považuji ovšem za samozřejmost, že dojde okamžitě k nápravě a k přijetí SYSTÉMOVÝCH opatření, které podobné „zážitky“ do budoucna omezí na maximálně možnou míru.Letu a TVS zdar!
|
|