tak som zase o trochu múdrejší
chcel som napísať k tomu incidentu ešte jednu poznámku, ale nejaký pán z planes.cz mi to telepaticky ukradol z hlavy
takže iba kopirujem to čo napísal on a podpisujem za pod tood A-do Z :
"Bez ohledu na debatu na téma zda je TVS malá nebo velá firma, ikdyby měla sto letadel, tak dvě vyjetí z dráhy za jeden rok jsou statisticky hodně. Nemusí to znamenat nic, ale také to může ukazovat trend ve společnosti, například problém firemní kultury ( na "dokončení letu" může znamenat chybné rozhodnutí o GA nebo diverzi atd., to jsou věci známé z minulosti, bohužel často itované z vyšetřovacích zpráv.).
Vzpomeňte si na nehodu v Buffalu (tuším Q400), kdy teprve několik ztracených životů přimělo FAA zabývat se problémy o kterých se roky mluvilo, ale nebyl impuls je řešit. Životní podmínky, nezkušenost pilotů přijímaných na pozice v dopravních letadlech atd.. Neříkám že cokoli z toho je problém TVS, ale trvám na tom, že druhé vyjetí z dráhy za rok může znamenat trend, a to není dobrá zpráva ani pro TVS ani pro cestující. Takže je třeba se podívat na možné společné znaky obou incidentů/nehod, udělat si statistiky zda firma napřklad netrpí nadprůměrným počtem nestabilních přiblížení nebo nemá vyské procento dlouhých přistání, a případně vyvodit důsledky (doplnit teoretické výcviky, upravit osnovu LPC/OPC simulátorů atd..).
Na závěr chci říct, že si vážím všech slušných a šikovných pilotů, kteří v Travelservisu i po letech těžkých podmínek stále odvádějí vynikající práci." |
|