To je pravda. Ale taky je pravda, a to různí senzachtivci, pseudoodborníci a novináři zjevně vůbec netuší, že dle předpisů se pro výpočty délky přistání kredit reverzu nebere v potaz, jinými slovy při výpočtu se s ním nekalkuluje. Jediné, kdy se s ním počítá, a jeho nefunkčnost má bezprostřední vliv na výkony (způsobuje to velké penalty na hmotnosti), je vzlet z kontaminované dráhy.
To narozdíl kupříkladu od Antiskidu (laicky ABS), jehož nefunkčnost způsobuje velké omezení.
Takže pro výpočty a rozhodnutí, zda sedat či ne, funkčnost či nefunkčnost reverzu v podstatě žádnou roli nehraje. I když je jasné, že v daném případě, když by chodil, tak pomůže celkem dost.
Jenže tohle čtenáře bulváru (tedy i Novy) přeci nezajímá, ti chtějí krev, šroubky, exemplární trest a veřejnou popravu. A cucíka Ivety Bartošové. |
|