Povrdzujem, ze suvrat nie je ziadna malina,a traja moji kolegovia skoncili zle pri predvadzani tohto prvku, jeden na albatrose /jeden z Bielych alb./ a dvaja na Z-142. Uz to nerozchodili. Povazujem suvrat za najtazsi prvok. Kontrola uhlu stupania, pri spravnej rychlosti vysliapnut naplno smerove kormidlo,dat naklon,stiahnut plyn,mierne pritahovat knipel,udrzovat rovnaky naklon vo zvislej rovine, hlavne nepritiahnut moc,lebo dojde k padu do vyvrtky.Ono mat vysliapnuty pedal naplno a pritahovat je tak nejako proti srsti a kolkokrat je citit vrnenie /chvenie na hranici padu a vyvrtky/ . Vsetky tieto veci treba si treba maximalne vsimat a este sa aj orientovat aby bol prvok urobeny pekne o 180° .Samozrejme vysky vchodu a vybratia by mali byt stejne. Este je zaujimavy ukaz,ze v hornom bode suvratu nastane ohlusujuce ticho,ktore je na L-29 alebo 39 nezvykle.
Inac na tychto typoch som zazil este legalne prevadzanie vyvrtiek, no jedneho pekneho dna to zakazali, takze mladsi adepti sa uz tymto prvkom nekochali. |
|