Nazdarek, mozem o tom pojednat aj ja,este zatial,pokial mam nejaku pamat.Sudovy vykrut sa vo vojenskom letectve pouzival dost casto,a to ked dotycny pilot urobil obrat o 360°vychylenim kridelok,bez akychkolvek inych uprav.To znamena vodorovny let,vykrut pomocou kridelok /knipel vlavo alebo vpravo/ a zastavenie zase v povodnej polohe/pod nohami zem/ . Pri takomto vykrute lietadlo sklesa o niekolko metrov /desiatok/ a zaroven pri otacani vplyvom kladneho momentu vztlaku vykonava pohyb akoby vnutri suda /velmi vystizne to bolo predtym uvedene/ . Da sa to dufam predstavit.
Spravny vykrut sa prevadzal tak, ze sa natiahla masinka takych 15° nad horizont, zastavit natahovanie /velmi dolezite/ , a vychylenim kridelok sa uviedla do otacania a zaroven sa pracovalo s vychylovanim pedalov /smeroveho kormidla/ tak, aby sa cumak lietadla udrzoval stale nad horizontom a pri pohlade na variometer by nemalo dochadzat ani k stupaniu ani ku klesaniu.Este zaroven pri polohe na chrbte je potreba potlacit riadiacu paku,aby lietadlo nezacalo klesat. A to je spravny vykrut.
Este dodam, ze sudovy vykrut sa pouzival v leteckych bitvach na strasenie nepriatela,kedy pri blizkom vzdusnom boji na hranici dostrelu palubnych zbrani prenasledovany urobil sudak a nasledne nejaky obrat a celkom spolahlivo sa dostal zo zamerneho obrazca nepriatela. |
|