Asi se nevyjadřuju uplně srozumitelně.
Jistěže to není o tom čekat kam to spadne. Ale při ideálním souvratu se otočíš kolem konce křídla na stranu kterou si zvolíš* tím šlápnutím. To v podstatě znamená, že ti "letí" jen to křídlo, který je na vnější straně. Proto to "šmrdlání křidélky, zpravidla proti" - rozuměj proti noze v mém předchozím příspěvku. Když šlápnu pravou, musím během toho, jak se to otáčí dát lehce levý křidýlka, protože to křídlo který letí vyvozuje vztlak a ten by mě táhnul přes záda, což nechci. A zpravidla píšu proto, že ne vždy se povede všechno uplně dokonale, takže se to tam v té horní úvrati kvedlá různě.
Pokud ten souvrat děláš na vertikále, která je fakt vertikální, rozhodně při tom ani netaháš, ani netlačíš. Proto mi přišlo divný že to vojáci s těma prouďákama nelítaji taky tak a zajímalo mě proč.
*
U vrtuláků je pak ta strana na kterou se souvrat dělá v podstatě daná tím, na kterou stranu se točí vrtule, protože ta hodně pomůže a nemusíš vůbec stahovat. Pokud ho uděláš proti vrtuli, stáhnout naopak musíš, jinak se vůbec neotočíš a celé se to zhroutí kam se tomu zachce. Ale i stim staženim je to ohavonost ohavná a přijdeš o body. (za každou půlku rozpětí vnitřního křídla od středu otáčení jsou body dolu.) |
|