Tak že nějaké info které jsem zjistil.
Při kompletním oživení před startem motorů je odebíráno z TA6A 12A počítám že ampérmetr se násobí deseti, tak že odběr 120A, po připojení hydropump klekne elektrika, musí se vypnout pumpy a vypnout a zapnout přepínač odběr el. z TA6A
Po startu motorů ukazuje ampérmetr hodnoty pro motor č.1 - 50A, m.č.2 - 20A, m.č.3 - 50A. Připojením elektrického hydročerpadla se zvedá odběr o 20-40A
Po vzletu jsou odběry do palubní sítě generátor 1 - 60A, gen. 2 - 20A, gen. 3 - 80A
Nastoupáno do 6800m, držena rychlost IAS=500km/h TAS=0,62m
Vypnut motor č.3 a jeho generátor ponechám připojen do sítě, téměř okamžitě přerušena dodávka el. energie od gen.3. Tzn. generátor nefunguje, ověřeno na ampérmetru a voltmetru (měl by dodávat asi 120V podle toho co jsem vyčetl na voltmetru)
Po vypnutí motoru č.3 se elektrická zátěž rozložila v poměru gen.1 60A a gen.2 70A
Po vypnutí motoru č.1 se spotřeba el. energie vyšplhá na 140A na generátoru 2, podle ampérmetru bude generátor schopný dodat cca 190-200A
Ve výšce 6780m není letadlo schopně držet rychlost a ta klesne na IAS=350 a TAS=0,42, klapky zasunuty.
Při prudším manévrování ve vertikálním i horizontálním směru nestíhá motor č.2 doplňovat tlak do hydrosystému, což má za následek výpadek ABSU, letadlo je však i nadále ovladatelné!
Stačí nechat letadlo bez zásahu cca5-10s a motor doplní tlak na provozní hodnoty, poté stačí reset ABSU a dá se znovu používat.Nejdéle se doplňuje systém č.3
Běžné manévrování je naprosto bezproblémové a motor stíhá držet tlak v provozních hodnotách.
Vypnutím ohřevu skel a vyhřívání pitotek klesne spotřeba el. energie o cca 10A což je celkem zanedbatelné.
Sestup na hladinu 4000ft protože motor již není schopný držet rychlost.
Na této hladině motor drží bez obtíží rychlost IAS=470 (TAS=0,4) S tlakováním kabiny vzduchem nebyly problémy během celého letu. Stoupavost letadla pravděpodobně minimální - nezkoušeno. Čerpadla paliva normálně fungují v automatu a nedělají žádné potíže. Tudíž na hladině 4000ft je možné bezpečně letět a manévrovat!
Přistání
Podvozek vysunut normálně, nesmí se však současně vysouvat klapky, hydrookruh se přetíží a motor vypne což je na přiblížení nemilé
Při postupném vysouvání klapek nestíhá motor tlakovat okruh č.3, následkem je výpadek ABSU. ABSU vůbec na přiblížení nedoporučuji používat, protože neustále vypadává kvůli tlaku v okruhu č.3.
Při vysunutých klapkách již motor není schopen dotlakovat okruh č.3, letadlo je však normálně ovladatelné tak že nás to až tolik netrápí.
Sednout na RWY jde celkem bez problému, poslední problém je ale letadlo zastavit. Revers citelně chybí.
Toto jsou poznatky z FS které nemají nic společného s realnýmy postupy, nejsou udávána realná konstrukční omezení ani hodnoty, tudíž např. ampérové hodnoty nemusí souhlasit s reálným TU-154M. |
|